Прихожани храму на честь Стрітення Господнього (УПЦ МП), що зводиться по вул. Чіковані (у мікрорайоні Хімселище міста Черкаси) були спантеличені тим, що не змогли на Великдень освятити великодні кошики. Вірніше, освятити могли, але не всі.
«До 7 години ранку паски освячувалися, а після цього, коли ще було повне подвір`я прихожан, батюшка о 7 годині зайшов в церкву і більше не виходив. Сотні людей були обурені таким вчинком. Людям сказали, що якщо хочуть освятити паски, нехай їдуть в собор, батюшка втомився, більше освячувати не буде», – поскаржилася «Прочерку» одна з черкащанок.
Як повідомив «Прочерку» клірик Свято-Михайлівського кафедрального собору протодиякон Іоанн Поліщук, річ у тім, що батюшка в храмі того дня був один, та ще й мав проблеми зі здоров’ям, тож справді не зміг далі освячувати паски.
– Прихід у храмі на Хімселищі новий. Там лише взимку встановили куполи на храмі. І служба проходить лише в нижньому храмі. Людей туди ходить небагато. І навіть на храмове свято було небагато прихожан. Той батюшка, який служив на Великдень, має проблеми зі здоров’ям, нещодавно переніс операцію на серці. І, в принципі, він там служив останнім часом сам якраз через невелику кількість прихожан. А перед святом ще, як ви знаєте, був строгий піст, потім була довга служба - і людині стало погано. Знаю, що прихожани пішли тоді до храму святого апостола Луки, що в Третій міській лікарні. І, в принципі, проблем не було, однак ми все рівно приносимо вибачення перед віруючими. Ми не мали наміру когось образити чи принизити. Тепер владика (митрополит Софроній, - ред.) думатиме над тим, щоб в храмі, що в парку Хіміків, служило службу двоє священників і щоб більше таких питань не виникало, – пояснив отець Іоанн.
Представник УПЦ зазначає, що раніше в храмі лише відзначали свята, а тепер, коли розпочалося повсякденне життя, кількість людей справді потребує збільшення й кількості священиків.
Загалом же, за словами отця Іоанна, відповідно до церковного Уставу, пасхальні кошики слід освячувати звечора. Вночі на пасхальну службу люди йдуть молитися. Після цього приходять додому і освяченим розговляються.
– Часи атеїзму зрушилу з накатаної колії наше духовне життя, тому й стали люди святити паски коли їм зручно. Хто звечора, хто зранку. В принципі, тут немає чогось поганого - добре, що люди йдуть в церкву. Але Устав таки приписує святити паски звечора – у суботу, – зазначив отець Іоанн.
реклама
Коментарі
Служби: Вранiшня та Вечiрнi), умовно кажучи, без перепочинку, то наврядчи б виспавшись, нарiкали чому це iм не свяиять о 8 ранку. Коли були ми на освяченнi o 4ранку, то видно було, Шо йому важко, але батюшка тримався, посмiхався,кроп ив уважно, вiдчувалося свято
Царі лупилися, росли
І Вавілони муровали.
А маги, бонзи і жерці
(Неначе наші панотці)
В храмах, в пагодах годувались,
Мов кабани царям на сало
Та на ковбаси. І царі
Самі собі побудували
Храми, кумирні, олтарі.
Раби німії поклонялись. Тарас Шевченко
Аби той священник до ладу людям пояснив, що погано почувається - то й зла б не тримали. Але ж не на Марсі той парк хіміків, і мобільний телефон наче священникам РПЦ не забороняє Гундяєв - то невже з єпархіального храму не могли надіслати якогось священника замість того хворого, чи й замінити навіть його на свято, враховуючи стан здоров'я? Сфера послуг є сфера послуг. Форс-мажор буває, але при правильній організації роботи та повазі до клєнтів проблеми надавача послуг розв'язуються автоматично і непомітно для клієнтів. А де форс-мажор щодня - там клієнти тікають до конкурентів...
Де право, а де церква? Вам там ніхто нічого не винен! Священник має право робити, що хоче. Його церква - хоч і гопки танцюй! А Ви - маєте право вирішувати, чи святе ДЛЯ ВАС те місце?
Працюю позмінно Зміна закінчується 0 7 ранку. То я не маю права освятити паску після роботи?
Стрічка RSS коментарів цього запису