30 липня 2010, 14:03
ПРОЧЕРК
Резонанс
/
Черкаські новини
На об’єкті підвищеної владної уваги – Музеї Тараса Шевченка у Каневі – кипить робота. І не від неймовірної спеки. А від неймовірного бажання вписатися з будівельними та реставраційними роботами у визначені терміни. До Дня незалежності до Шевченка приїдуть високі гості – керівництво країни.
«Прочерк» активно висвітлює проблему грубого втручання у зовнішній вигляд музею на Чернечій горі та спотворення його експозиції - «Музей-світлицю перетворюють на темницю» , «- Порятуйте Меморіальний музей Тараса Шевченка на Чернечій горі в Каневі!!!», «Музей–світлиця чи могила–темниця?», «Люди, які заходилися переробляти експозицію у Каневі, стріляють у мертвих, у могили, в пам’ять людську!».
Подаємо оперативні фото з місця робіт з коментарями авторитетних шевченкознавців – багатолітнього хранителя Шевченкового меморіалу у Каневі Зінаїди Тарахан-Берези та колишнього гендиректора Шевченківського національного заповідника Ігоря Ліхового.
Зінаїда Тарахан-Береза: «Зараз нам розповідають, що Кричевський творив у стані депресії. То я запиталася у пані Лариси Скорик (підтримуваного владою архітектора - "Прочерк") – «А скажіть будь ласка, хіба Тарас Шевченко не в стані депресії десятилітньої творив свою невільничу поезію? Не в стані депресії захалявну книжечку ховав за халяву чобота? А ви не знаєте, пані Ларисо, що всі генії чим більший тиск на них роблять і забороняють творити, тим більші шедеври створюють! Так само і Кричевський вистраждав…»
Зінаїда Тарахан-Береза: «Під дахом були рожеві квадратики – це так придумав архітектор Василь Кричевський, це надавало національного колориту. А знизу була імітація призьби. Зверху високий дах і карниз з цим дахом. Тепер приказала пані Лариса Скорик зафарбувати ці квадратики зразу».
Усі квадрати зафарбовано...Ігор Ліховий: «Люди розуміють, що відбувається в Україні, ніхто не рахується з чинним законодавством, з традицією пошанування померлих. Все зводиться до такого, що хтось дає гроші, і треба щось зробити».
Зінаїда Тарахан-Береза: « От був у нас ще до реставрації віце-спікер Європарламенту. Стояв, вражений розписами на стелях, рушниками українськими. Він тоді перед найвищими посадовими особами України сказав, що цей музей гідний того, щоб його нагородив європарламент. Бо експозиція створена на найвищому рівні. І наголосив, що нам слід входити в Європу через цей музей найбільшого національного поета».
Працівників на Чернечій горі - як мурах у мурашнику... Зінаїда Тарахан-Береза: «Родина архітектора нарешті, через 50 років після його смерті привезла ці його прекрасні ескізи, подарували музею, щоб ми завершили роботу Кричевського. І ми такий оце подарунок українському народу робимо - топчемо національне біля могили Шевченка. Внук Кричевського приїхав із США зі сльозами на очах говорив, що боявся навіть їхати дивитись на музей. Але каже я не міг не приїхати. У вівторок приїхав а в середу одразу полетів з України...».
Зінаїда Тарахан-Береза: «Це знищення національного колориту створеного в тоталітарні часи. В країні тільки дві створені Кричевським в українському модерні національні споруди - це Будинок полтавського губернського земства та наш музей. Але його він не зміг завершити. А реконструкція ж починалася, щоб повністю реалізувати те, що не давала зробити тоталітарна держава».
Ігор Ліховий: «От два тижні тому почали могилу розбирати, але нам вдалося зупинити цей процес. Потім викопали 4 метри шириною і глибиною більше як два метри канаву від гори донизу. Але ж це без археологічних досліджень. І ніхто їх не зупиняє. Це ж розривають могилу! Бо мають до дати зробити і все… Я вчора подивився план експозиції, то це не музей буде, а сірочорний вокзал».
"БЕЗ НАДІЇ СПОДІВАЮСЬ".
Зінаїда Тарахан-Береза: «Щодо листів, звернень до Віктора Януковича. У мене таке враження, що Президенту ніхто про них не сказав. Знаю, що було звернення і львівської інтелігенції. Мені здається, що Президент не міг дати добра на таке!».
реклама
Коментарі
Стрічка RSS коментарів цього запису