Я стаю на захист панно, що прикрашало фасад «Дружби народів». У мене єдина мета – його відновити. Я вважаю, що зобов’язана відстояти роботу мого батька. Це пам’ять, історія, те, що зберігається віками.

Ми знаємо Єгипет за його монументальними побудовами – пірамідами. Ми їдемо на них дивитися. Знаємо, який має вигляд Колізей. Їдемо дивитися на пам’ятки і в Париж, і в Лондон. То чому ж ми не намагаємося зберегти своє, чому в нас єдине бажання – все зламати і побудувати нове. Робіть нові побудови в іншому місці, там показуйте свої досягнення. Але панно – це те, що залишається, зберігається. Я розумію, що можливе створення нової розкішної роботи, але хочу, щоб у ній була збережена ідейність та стилістика, закладена попередніми авторами. Щоб це пам’яталося, щоб ми могли показати, що можемо берегти своє, що воно у нас є.

Мій батько хотів, щоб все, що він робив, залишилося в історії. Його єдиною зорею було високе мистецтво. Заради цього він жив. І панно було однією з його найбільш знакових робіт.

Звичайно, робота була в аварійному стані. Але ж всі історичні пам’ятки, як-то Михайлівський золотоверхий собор, перед знищенням бережно знімаються. Культуру завжди намагаються зберегти і донести для подальших поколінь.

Сьогодні йдеться про те, що збереження старого панно коштуватиме дорожче, ніж встановлення нового. Я цьому не вірю, оскільки для цього не потрібно платити автору, шукати ескіз. Над попереднім ескізом працювали три-чотири роки. Зараз потрібні лише гроші на цемент та матеріал. Тому ще не відомо, яка робота коштуватиме дорожче. Я вважаю, що за фотографіями, які залишилися, можна відновити попереднє панно.


Колись декілька років тому, коли я робила посмертну виставку робіт свого батька, виникало питання про те, що потрібно буде його реставрувати, але ніхто в це лізти не захотів, тому що грошей на це не було. Цікавий парадокс: тепер гроші з’явились, а роботи не стало.

Щоб відновити роботу, потрібно знайти людину, яка за це візьметься. Це не обов’язково повинен бути художник-творець. Роботу на високому професійному рівні може виконати художник-ремісник. Я знаю одну таку людину, яка згодна була б взятися за цю роботу, колись мала з нею розмову,але це було давно.

Віолетта Селіверстова, донька черкаського художника Володимира Селіверстова, одного з авторів демонтованого у квітні панно на палаці культури «Дружба народів»

реклама

Коментарі  

 
+2 #12 Андрій 18.06.2012 13:18
Дайте дорогу молодим талановитим! Нехай щось також намалюють, тільки ж це повинно узгоджуватися з мерією(напевно) не чортів же малювати, а то що стосується історії Черкас і т д! А життя йде, все змінюється, не може ж те панно висіти все життя і очі мозолити! Зрозуміло, я поважаю всих митців, які брали участь у створенні того панно! Але ж Ви повинні радіти, що тоді, колись, Ви були першими, зараз прийшов час дорогу уступити комусь іншому - і це нормально! Тому не хвилюйтеся, я впевнений що орнамент нанесуть не гірший чим був)))) Все на совісті тих, хто затіяв цю реконструкцію) Ми будемо тільки вірити і сподіватися що все буде дуже гарно! Нехай Черкаси розвиваються)
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
-1 #11 Оксана Колісник 15.06.2012 09:24
Цитую Ivanna:
Мы живем в современном мире,все модернизируется ! Поэтому ничего плохого, в том, что будет глобальная реконструкция, не вижу.
"Дружбу", здається до Дня Незалежності запустити готуються? Часу на мистецьке вирішення питання фасаду немає. Колись один чиновник з приводу нещасного ремонту філармонії казав: "Та що там оце морочитися? Я б оце їм стіни побілив би - і хай співають!" Аби ж тут ця крайність не була втілена! Бо ж справа має передвиборчий зміст... Хоча ж на "Азоті" працюють дуже фахові архітектори і це покищо власність підприємства.Будемо сподіватися, що казна чого не нароблять.
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
0 #10 Валентина 15.06.2012 09:22
Цитую Helen:
Вывезли несколько тонн полудрагоценног о камня из которого было сделано панно,где этот камень и кто инициировал вывоз?У гостей когда-либо посещавших наш город ,центр ассоциировался с этими настенными фресками.Теперь наш город не отличишь от от многих других...Потеряна самобытность...Жаль...

Ну договорились... Какой полудрагоценный камень? Писали бы сразу что панно сделано с брилиантов
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
+5 #9 Черкащанин 15.06.2012 07:01
Пані Селіверстова пізно прокинулась.Треба було те питання піднімати раніше,поки донецькі ще не збили панно.Тоді ще був варіант зберегти його(на цьому б міг хтось попіаритись).А зараз пізно.Тепер будуть давати дорогу молодим "дарованіям",які будуть(коли взагалі будуть)працюват и на тему,яку вкажуть їм автори знищення панно.
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
0 #8 Helen 14.06.2012 22:35
Вывезли несколько тонн полудрагоценног о камня из которого было сделано панно,где этот камень и кто инициировал вывоз?У гостей когда-либо посещавших наш город ,центр ассоциировался с этими настенными фресками.Теперь наш город не отличишь от от многих других...Потеряна самобытность...Жаль...
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
-4 #7 Ivanna 14.06.2012 13:54
Мы живем в современном мире,все модернизируется ! Поэтому ничего плохого, в том, что будет глобальная реконструкция, не вижу.
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
0 #6 Гость 13.06.2012 20:00
Да, была нейтральная тема "дружба народов", а сейчас на уме только украинская мова и административны е дебилы.
Так что ждать более интересного от сегодняшних творцов нечего. Мозги не те, а руки тем более.
Такие панно это историческая ценность, визитка города, таким горе администраторам -варягам, как одарыч это просто не понять.
Чтобы уничтожить, как говорят аварийное, потребовалось два месяца долбить всеми возможными способами.
Им кроме финансового деребана, остальное просто непонятно.
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
+1 #5 Оксана Колісник 12.06.2012 09:48
Цитую Комент:
та кому нада ота відрижка соцреалізма?
А де там що було "соцреалістичне" - була мрія, яка й досі є, і така ж, на жаль, нездійсненна. Ви "капреалізму" прагнете? Кого Ви там на панно новому бажаєте побачити - Януковича, якого ото вже й на іконах (помилуй Боже!) мазюкають? Чи "передовиків капіталістичног о виробництва а-ля Фірташ, Ахмєтов... Чи черкаський базар з колишніми інженерами на ятках, або ж... Ні, ну можна в черговий, в міліонний раз кондово експлуатнути історичну тему - Богдана, Тараса, козаків та селян із вилами. Холодноярців же ж не зроблять? Тим більше тих, хто більшовикам давав боби. УПА не зроблять - не наважаться, навіть дисидентів новітнього часу не переживуть наші нинішні владці. Ну що Ви запропонуєте?
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
-1 #4 Оксана Колісник 11.06.2012 23:21
А чому мінусуєте? Хіба не знаєте, що Михайлівський Золотоверхий не був у "аварійному стані", у тому стані були більшовицькі голови, які ту красу в 30-х роках висаджували в повітря. Хіба можна вважати "збереженням культури" крадіжку фресок Собору, які фрагментарно повернулися до Києва тільки на початку цього тисячоліття і то не всі? Золотоверхий руйнували справжні варвари. Пані Селіверстова, вочевидь, сама не бажаючи, ту аналогію дотягла до панно "Дружби народів".
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
-8 #3 Комент 11.06.2012 19:46
та кому нада ота відрижка соцреалізма?
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 

Додати коментар

Звертаємо Вашу увагу, що "Прочерк" - це майданчик коректних дискусій!

Цікаві новини звідусіль

bigmir)net TOP 100