48376040_1616770721803021_5964009011907919872_o В такий день можна відверто зізнатись про певне упереджене ставлення до російськомовних українців. Бо останнім часом я все більше почав звертати на це увагу. Крім моїх поглядів, причиною цього є те, що українською чи суржиком говорить близько 80% знайомих. Іноді навіть та меншість в моїй компанії починає використовувати українські слова.

Тому в плані дискомфорту це звісно більше про сферу обслуговування. Реально напрягає коли в закладі, магазині чи транспорті, до мене звертаються російською і після моєї відповіді державною мовою продовжують говорити "по своєму". Тобто працівник через якого проходять сотні/тисячі людей, не відчуває відповідальності та свідомо говорить "как удобно, так же всєм понятно".

Теза «Мовою обслуговування споживачів в Україні є державна мова» нарешті легалізує моє попереднє невдоволення і я дуже сподіваюсь, що надалі для цього буде все менше приводів. Тим паче коли це реально просто, вивчити кілька базових рядків, які треба говорити всім відвідувачам чи клієнтам. Нововведення з цього дня гарантують кожному обслуговування українською за замовчуванням. Це не лише про усне спілкування, а і про меню чи інструкції.

І набагато миліше, коли та ж офіціантка не маючи великого словникового запасу українською, при розгорнутих реченнях якось "криво", але намагається говорити хоча б суржиком і робить це щиро та з посмішкою, без зайвої напруги. Взагалі суржик то окрема тема, зазвичай у близькому оточенні, або при відвертому особистому спілкуванні, в мене виходить ще той черкаський діалект і в тому є своя справжність та локальна особливість

Це важливий закон, бо за мову ми боролись у 2012 році на "Мовному Майдані", потім на Революції Гідності, а зараз "утєсньонних русскоговорящих" захищає ворожа армія на Донбасі та в Криму. Тому тут не може бути "какая разніца". Бо це частина культурного коду та самосвідомості для нашого суспільства. Таким чином закладається фундамент на покоління вперед. В 21 сторіччі нас вже не будуть морити голодом за національною ознакою чи розстрілювати тих, хто популяризує власну культуру.

Маємо ще один крок до сприйняття нашої мови, як домінуючої. Хоча ще 10 років тому це здавалось дивним. Отже, все в наших силах. Достатньо просто оточити себе україномовним контентом, щоб розширювати наш інформаційний простір. Повага тим, хто в один момент прийняв правильне рішення та почав з себе.

Денис Гайда, організатор ГайдаFest та концертів у Черкасах

опис з «Фейсбуку»

реклама

Інші матеріали по темі:

Коментарі  

 
-4 #18 ..... 19.01.2021 15:00
Цитую СОЛДАТ:
Цитую Серьожа Можайский:
Цитую СОЛДАТ:
Салдатик ты палишься постоянно,зачем отвечаешь на мои неопубликованны е коменты да еще в других ветках.А помнишь фразу Модераторки Прочерк:"Солдат это что то!!!!"....

Сирожа - у тебя паранойя!!! :lol: Официально прошу модераторов "Прочерка" публиковать все без исключения комменты этого пациента. ;-)

Да действительно "СОЛДАТ ЭТО ЧТО ТО" согласен с модераторкой.

Ти навіть не уявляєш наскільки вдячна тобі ота бідна модераторка. :-)
Солдат,ты все помнишь поэтому иди ка ты в ...на инагурацию Байдена.
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
+5 #17 СОЛДАТ 19.01.2021 13:26
Цитую Серьожа Можайский:
Цитую СОЛДАТ:
Цитую Серьожа Ташкентский:
Цитую СОЛДАТ:
Цитую Модератор:
Цитую СОЛДАТ:
[quote name="и Артур"]Майн шатц зарылся в справочники. Вдруг захотелось ей узнать, как будет правильно - "в (ньому)" чи "на (ньому)"

Не муч скотину.Відведи його до проктолога.Він розкаже як правильно.І навіть покаже. :D

Це ж треба так ненав'язливо перевести серйозну дискусію на рівень проктології

Салдатик ты палишься постоянно,зачем отвечаешь на мои неопубликованны е коменты да еще в других ветках.А помнишь фразу Модераторки Прочерк:"Солдат это что то!!!!"....

Сирожа - у тебя паранойя!!! :lol: Официально прошу модераторов "Прочерка" публиковать все без исключения комменты этого пациента. ;-)

Да действительно "СОЛДАТ ЭТО ЧТО ТО" согласен с модераторкой.

Ти навіть не уявляєш наскільки вдячна тобі ота бідна модераторка. :-)
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
-6 #16 Серьожа Можайский 19.01.2021 12:50
Цитую СОЛДАТ:
Цитую Серьожа Ташкентский:
Цитую СОЛДАТ:
Цитую Модератор:
Цитую СОЛДАТ:
[quote name="и Артур"]Майн шатц зарылся в справочники. Вдруг захотелось ей узнать, как будет правильно - "в (ньому)" чи "на (ньому)"

Не муч скотину.Відведи його до проктолога.Він розкаже як правильно.І навіть покаже. :D

Це ж треба так ненав'язливо перевести серйозну дискусію на рівень проктології

Салдатик ты палишься постоянно,зачем отвечаешь на мои неопубликованны е коменты да еще в других ветках.А помнишь фразу Модераторки Прочерк:"Солдат это что то!!!!",а просьбу модераторки о сообщении в редакцию прочерка своего электронного адреса и твой ответ на это.Не кажись умней чем ты есть да еще и грамотней.

Сирожа - у тебя паранойя!!! :lol: Официально прошу модераторов "Прочерка" публиковать все без исключения комменты этого пациента. ;-)

Да действительно "СОЛДАТ ЭТО ЧТО ТО" согласен с модераторкой.
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
+5 #15 СОЛДАТ 19.01.2021 11:51
Цитую Серьожа Ташкентский:
Цитую СОЛДАТ:
Цитую Модератор:
Цитую СОЛДАТ:
[quote name="и Артур"]Майн шатц зарылся в справочники. Вдруг захотелось ей узнать, как будет правильно - "в (ньому)" чи "на (ньому)"

Не муч скотину.Відведи його до проктолога.Він розкаже як правильно.І навіть покаже. :D

Це ж треба так ненав'язливо перевести серйозну дискусію на рівень проктології

Салдатик ты палишься постоянно,зачем отвечаешь на мои неопубликованны е коменты да еще в других ветках.А помнишь фразу Модераторки Прочерк:"Солдат это что то!!!!",а просьбу модераторки о сообщении в редакцию прочерка своего электронного адреса и твой ответ на это.Не кажись умней чем ты есть да еще и грамотней.

Сирожа - у тебя паранойя!!! :lol: Официально прошу модераторов "Прочерка" публиковать все без исключения комменты этого пациента. ;-)
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
-3 #14 Серьожа Ташкентский 19.01.2021 09:30
Цитую СОЛДАТ:
Цитую Модератор:
Цитую СОЛДАТ:
[quote name="и Артур"]Майн шатц зарылся в справочники. Вдруг захотелось ей узнать, как будет правильно - "в (ньому)" чи "на (ньому)"

Не муч скотину.Відведи його до проктолога.Він розкаже як правильно.І навіть покаже. :D

Це ж треба так ненав'язливо перевести серйозну дискусію на рівень проктології

Салдатик ты палишься постоянно,зачем отвечаешь на мои неопубликованны е коменты да еще в других ветках.А помнишь фразу Модераторки Прочерк:"Солдат это что то!!!!",а просьбу модераторки о сообщении в редакцию прочерка своего электронного адреса и твой ответ на это.Не кажись умней чем ты есть да еще и грамотней.
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
+4 #13 СОЛДАТ 17.01.2021 20:11
Цитую Модератор:
Цитую СОЛДАТ:
Цитую и Артур:
Майн шатц зарылся в справочники. Вдруг захотелось ей узнать, как будет правильно - "в (ньому)" чи "на (ньому)"

Не муч скотину.Відведи його до проктолога.Він розкаже як правильно.І навіть покаже. :D

Це ж треба так ненав'язливо перевести серйозну дискусію на рівень проктології

З Денисом Гайдою я дискутувати не збираюся.Все про що він написав у своєму Фейсбуці - є абсолютно ПРАВИЛЬНИМ і СВОЄЧАСНИМ. Але коли дехто клеіть дурня і питає що таке "контент"(украінський)- то йому пробують пояснити на доступному йому рівні що означає це слово. :-)
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
-8 #12 Серьожа Центровой 17.01.2021 20:10
Цитую Модератор:
Цитую СОЛДАТ:
Цитую и Артур:
Майн шатц зарылся в справочники. Вдруг захотелось ей узнать, как будет правильно - "в (ньому)" чи "на (ньому)"

Не муч скотину.Відведи його до проктолога.Він розкаже як правильно.І навіть покаже. :D

Це ж треба так ненав'язливо перевести серйозну дискусію на рівень проктології

Женщинам тоже делают эти процедуры и модераторам.
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
+3 #11 СОЛДАТ 17.01.2021 20:04
Цитую Зінченко:
Прислухайтесь, як говорять між собою підлітки у транспорті,у дворі, на вулиці і яких виразів вони абсолютно не соромляться і перестанете згадувати той контент. Колись у дитинстві багато років тому у нас теж вихоплювались подібні слова, але ми відразу оглядались- чи не почув бува хтось із батьків. А тепер навіть у коментах це вважають за гідний вираз, навіть на рідній мові

Пане "Зінченко" - не дивуйтеся.Коли у новорічну ніч до дітей звертається з дозволу сказати "людина" яка на сцені грає на роялі причинним місцем і порівнює свою Батьківщину з німецькою порноактрисою то прислухатися вже пізно. ;-)
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
+4 #10 Зінченко 17.01.2021 18:41
Прислухайтесь, як говорять між собою підлітки у транспорті,у дворі, на вулиці і яких виразів вони абсолютно не соромляться і перестанете згадувати той контент. Колись у дитинстві багато років тому у нас теж вихоплювались подібні слова, але ми відразу оглядались- чи не почув бува хтось із батьків. А тепер навіть у коментах це вважають за гідний вираз, навіть на рідній мові
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
-2 #9 Зінченко 17.01.2021 18:32
Цитую СОЛДАТ:
Цитую Зінченко:
Цитую СОЛДАТ:
Цитую Загнув:
Автор каже: "Достатньо просто оточити себе україномовним контентом". А що таке контент?

Контент - це коли ти можеш послати к***па на&уй на своій рідній мові.Витончено і з посмішкою. :-)

от якраз оті посилання і прийшли звідти, з півночі, а ми підхватили і тепер навіть шестирічний малюк вже посилає...гарним гордимося.....

Не знаю що Ви там "підхватили" на "півночі", але якби Ви уважніше почитали те що я написав і трішки подумали, то шестирічних малюків не згадували б. ;-)

якщо до питаннь рідної мови додаються ті не наші посилання, то це називається- дожилися, або докотилися.....
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 

Додати коментар

Звертаємо Вашу увагу, що "Прочерк" - це майданчик коректних дискусій!

Цікаві новини звідусіль

bigmir)net TOP 100