реклама Делікат

Восени на черкащан очікують вибори до міської ради та мера. Вперше вони можуть відбутися за відкритими списками. Про шанси партій пройти в міську раду, зростаючий рейтинг "Опоблоку", ігнорування "Самопоміччю" Черкас, шанси перемоги опонентів Одарича в другому турі виборів мера і прихований рейтинг Нетовкіної, розповів у інтерв’ю vikka.ua голова правління Черкаської облорганізації Комітету виборців України Максим Михлик.


Про шанси "Блоку Петра Порошенка"

– "БПП" взагалі сформувався за два місяці до дня виборів, і фактично його весь витягнув на своєму рейтингу Петро Порошенко, який тоді йшов одночасно в президенти. Тому не можна сказати, що це партія продумана, запланована, яка все стратегічно прораховувала тощо.

Так, вони набрали суттєво менше, ніж президент у Черкасах. Це пов’язано зі зміною назви партії, також були не зовсім відомі обличчя, які йшли в міську раду тощо. Проте сказати, що вони якось зникли і нічого не робили протягом останнього року, теж не можна.

Партія шукає своє обличчя, шукає себе. Електорат у неї є, тобто є люди, які підтримують президента, є люди, які завжди підтримують владу – таких 10 %. Словом, це політсила, яка за цей рік перетворилася вже в щось схоже на партію, тому що весною це було просто об'єднання кількох людей.

Вони стратегічно йдуть до наступних виборів, розробляють штаби, підбирають людей, відкривають громадські приймальні, починають змінювати керівництво районних осередків. Із приходом Фурмана в них почалася організаційна побудова, чого не було при тодішньому Свинарчуку.

Але в них є слабке місце – дуже прив’язані до рейтингу президента. Якщо протягом літа-осені рейтинг глави держави суттєво впаде через якісь його можливі помилки, то це для них буде катастрофічно. І навпаки, якщо досягне чогось президент, то в них рейтинг ще підніметься.

Дуже гарна була прив’язка у БПП до Петренка, до якого в людей не було ніяких негативних емоцій, тому він так гарно виграв. Прив'язки до Калашника, Радуцького – офіційно немає, вона лише ходить на рівні політичної тусовки, політичного обговорення. Прив'язка до Ткаченка – це не погано, і не добре. Люди асоціюють Порошенка і Ткаченка – для них це однаково влада.

Фурман – уродженець Черкащини, балотувався на виборах ще в 2010 році в депутати йшов по Жашківському окрузі, але програв. До цього часу не асоціювався з якоюсь конкретною політичною силою, виринув у партії УДАР, але не був партійцем, а потім уже призначений Порошенком. Тобто ніякого шлейфу корупційного за ним немає, проте і немає шлейфу якісного переможця-менеджера. Людина нова для черкаського політикуму.

Про провал "Народного фронту"

– Рейтинг "Народного фронту" дуже серйозно впав. Думаю, це пов’язано з великими очікуваннями, які їм дали виборці восени. Це був такий аванс, який політсила не виконала, і як партія вона не створилася.

"Народний фронт" задумувався як політичний проект, альтернативний "Батьківщині". На виборах воно спрацювало, а потім так швидко і самі партійці про "НФ" забули. У "Народного фронту" в Черкасах немає ні структури, ні людей, ні прес-секретарів, жодної явної інформаційної політики. Попередній рейтинг "Народного фронту" - це був аванс. Партія його не виправдала

Рейтинг якраз відображає ту ситуацію, що виборці не бачать діяльності партії на місцевому, низовому рівні, не бачать зовсім обласних, місцевих спікерів і незадоволені діяльністю уряду, який представляє Яценюк.

Про "друге дихання" "Батьківщини"

– "Батьківщина" – абсолютно вождистська партія, причому як на всеукраїнському, так і на місцевому рівні. Якщо в Києві без погодження з Тимошенко ніхто не може нічого робити, так само і в Черкаській області – без погодження Бондаренка нічого не може відбуватися в партії. Так далі і нижче.

Але "Батьківщина" вже стала такою, якою має бути партія. Там є люди, осередки, внески, збори, постійно щось відбувається. У них є коло своїх прихильників, особливо в селах їх багато залишилося, яким подобається їхня риторика. Це ядро дозволяє їм зберігати своїх депутатів у всіх радах, підтримувати свою діяльність. Очевидно, вони йтимуть на вибори і досить багато наберуть.

Враховуючи те, що в нас, можливо, будуть відкриті списки і тут будуть конкретні люди, то знайомі прізвища депутатів-"батьківщинівців" дуже допоможуть на цих виборах. Прогнозував би, що їхній рейтинг ще буде збільшуватися. Ті виборці, які раніше втекли з "Батьківщини" до "Народного фронту", зараз знову повертають до неї.

Про байдужість "Самопомочі" до Черкас

– Це дуже цікавий проект, який уже перетворюється на партію. Це політсила, яка намагається грати в довгу стратегію. Вони настільки далеко прораховують ситуацію. Такого не було в українському політикумі раніше.

У черкаській "Самопомочі" вже встиг засвітитися Мирза. Фото прес-служби партії

У черкаській "Самопомочі" вже встиг засвітитися Мирза. Фото прес-служби партії


Ці вибори, наскільки мені відомо, вони розглядають як проміжні й не головні для них. Пріоритет для них – підготовка до наступних президентських і парламентських виборів. Саме з цих позицій вони розглядають місцеві вибори, зокрема для того, щоб знайти людей на місцях, із якими можна буде працювати потім.

Ситуація з "Самопоміччю" в Черкасах незрозуміла: немає офіційного представника, немає офіційного обличчя партії, проте запит на цю партію у черкащан досить великий. Притому, що зовсім немає партії на низовому рівні.

Те, що робить Мирза з друзями – це ж не партія, а громадська ініціатива, організація, яка так називається. Ті, хто хочуть працювати з "Самопоміччю", повинні спочатку рік побути як громадські активісти, щось поробити. І якщо після цього зацікавиться ними "Самопоміч", тоді їх запрошують у партію і створюється осередок.

Наскільки мені відомо, "Самопоміч" не планує брати участі в місцевих виборах глобально по всій Україні. Тобто вони робитимуть точкові виборчі кампанії саме там, де в них є сильні організації, явні лідери без поганого шлейфу, і туди вони вкладатимуть гроші, туди їздитимуть загальноукраїнські лідери тощо.

Черкаси я поки що не бачу, що сюди будуть вкладатися сили "Самопомочі". Тому що немає поки на кого покластися сьогодні. Можливо, щось там зміниться за кілька місяців. І, якщо раптом "Самопоміч" відмовиться від балотування в Черкасах, дуже серйозно виборців дезорієнтує, і це, можливо, буде великий плюс для нових партій і проектів, як варіант, тих же "Вільних демократів".

Про схожість партії Ляшка із "БПП"

– Радикальну партію Ляшка можна прирівняти з "Блоком Порошенка". Це люди, яким подобається те, що говорить Ляшко на загальноукраїнському рівні, тобто такий собі правдоруб. Так, вони, абсолютно не розуміючи, що тут відбувається на місцевому рівні, чи є тут якісь партійні осередки, чи немає – так само вони голосують.

Проте останнім часом, післятих великих відсотків, які Ляшко взяв на останніх місцевих виборах в Черкасах, тут досить серйозно почала організовуватися організаційна структура партії - і по місту, і в області. Вони почали вибудовувати партію, створювати парторгани, працювати з людьми.

Прогнозую, що ті приблизно 10 % їхнього нинішнього рейтингу так і залишаться, якщо Ляшко не змінить свою риторику. Кілька разів він сюди приїде, виступить, гучно когось зловить десь на блокпосту чи ще десь, і цього буде достатньо.

Про форпост "Свободи" в Черкасах

– Це той випадок, коли діяльність місцевого осередку дозволяє мати непоганий рейтинг і ще й нарощувати його постійно. "Свобода" – все-таки більш галичанська партія, із Західної України. У нас їхня ідеологія ще донедавна мало кого цікавила. Але діяльність місцевих людей, місцевого осередку і загальна ситуація дозволить зробити такий анклав "Свободи" в Черкасах досить відчутний.

У Кіровограді такого немає, у Полтаві немає, а в Черкасах саме за рахунок діяльності місцевих партійців "Свобода" має досить реальні шанси. Я думаю, що вона буде представлена в міській раді ще більше, ніж зараз, притому, що на загальноукраїнському рівні ця партія не має серйозної підтримки.

Думаю, що Тягнибок із друзями розуміють, що їм треба йти в Центральну Україну, що націоналістичний радикалізм, який вони пропагують, східніше не пройде. Натомість Центральна Україна до цього вже готова. Тобто трохи зменшити радикальні заклики, і Центр країни вони зможуть захопити. Черкаси – це як форпост.

Про зростаючий рейтинг "Опозиційного блоку"

– Нікуди ж не ділися люди, які голосували за Януковича в 2010 році і за Партію регіонів у 2012 році. Це ж були реально круті відсотки - близько 30%  людей. До 10% виборців у них досі залишаються. І це ж не тільки Партія регіонів колишня, а тут і "тігіпківці" з його "Трудовою" і "Сильною Україною", це і частково соціалісти, яким немає, за кого голосувати, і трохи комуністів.

"Опозиційний блок" вбирає в себе всіх "жорстких" колишніх, яких ніщо не може сколихнути, і частково невдоволених владою. Думаю, його рейтинг ще буде збільшуватися.

Єдине питання, що їм тепер треба обласного лідера, певне обличчя. Всі намагаються зробити Гудзенка лідером "Опоблоку", але він сам дуже неохоче себе таким визнає. Або його змусять все-таки представляти партію, або знайдуть когось немісцевого і привезуть сюди, кому все одно тут далі не жити, і він їх представлятиме.

Про проблеми "Партії вільних демократів"

– Такі політсили ще називають ратушними партіями, які створюються і працюють навколо однієї чи кількох міських ратуш. Це містечкова партія, яка прив’язана до конкретної місцевості, конкретної людини. Були у них свої злети і падіння, проте якась база в них залишилася, якась група прихильників є, якісь обличчя вони продукують, і, звичайно, Одарич, який має прихильність у частини містян, залишається лідером партії.

Думаю, що вони збільшать свій рейтинг, але те, про що часто говорить Одарич, що меру потрібна більшість - такого, звичайно, не буде. Знову вони до 10% можуть піднятися, і то навряд чи (у 2010 році ПВД набрали 14 %, у 2014 – 17,6 % – vikka.ua). Адже вони під вибори лише з'являються, роблять гарні акції, дуже розумні і технологічні, а потім до наступних виборів притишують свою діяльність.

Фракція в міськраді щось робить, якісь заявив випускає, проте це не доходить до конкретних виборців, а залишається на рівні політикуму і ЗМІ.

У них одні й ті ж обличчя з року в рік, немає приходу свіжої крові – це їхня головна проблема. Вони закупорилися самі в собі: Одарич і найближчі друзі, така собі сімейна партія. От якби вони змогли вийти з цього зачарованого кола, запросити туди молодь, студентів, ще якісь інституції, аби розширити свій влив на людей, то це могло б зіграти.

Проблема їхня в тому, що вони важко співпрацюють із будь-ким іншим. Наприклад, із ПР співпрацювали, посварилися, розійшлися. Потім із Блоком Порошенка, з партією УДАР співпрацюють, сваряться і розходяться. Потрібен якийсь довгостроковий союз із іншою партією чи силою, що їм піде в плюс, адже покажуть, що готові до компромісів задля Черкас.

Про невизначеність УДАРу

– Були гучні заяви УДАРу, що більше з Порошенком не підуть разом на вибори. Проте вони останнім часом настільки розтворилися в БПП, що якось виборці вже їх підзабули і любов до Кличка, яка була раніше, вже пройшла. Тому важко їм буде зараз щось починати фактично з нуля, знову йти і розповідати, чому саме за них треба голосувати.

Звичайно, в них працює якась громадська приймальня в Черкасах, вони намагаються влаштовувати якісь акції, зокрема стосовно молоді. Тут залежить усе від технологічної роботи партії: зможуть провести ребрендинг і подати себе красиво - пройдуть, але поки що я не бачу такої їхньої активності.

Порошенко все-таки витягнув на себе весь позитив від УДАРу, який був, залишивши УДАР із нічим, біля "розбитого корита". Думаю, що краще для них іти разом.

Про можливий союз "Солідарності", УДАРу і "НФ"

– Це було б розумніше, враховуючи те, що вони все одно влада і разом ідуть. Виборці їх поєднують. Це додало б такому об'єднанню тільки плюсів. Типу, ми влада, беремо всю відповідальність на себе на загальноукраїнському рівні і в Черкасах зокрема, три сили "Солідарність", УДАР і "Народний фронт". Це було б по-чесному.

Про нові партії та об'єднання

– Об'єднання "Черкащани" починає зараз активно піаритися. Це намагання створити ще одну містечкову, ратушну партію. Керівники агрохолдингу Душейко, Васецький замість того, щоб приставати до якоїсь партії, вирішили створити своє якесь об'єднання, себе красиво поставити в перших списках, і йти на вибори просто з нуля.

Так само готується до виборів і "Аграрна партія". Однак для того, щоб такі проекти спрацьовували, вони повинні пройти кілька виборчих кампаній, тому не думаю, що в них там сильно щось вийде. Хоча, за умови не балотування "Самопомочі" і гарної кампанії, у них можуть з'явитися шанси.

Про потенційний рейтинг Нетовкіної

– Нетовкіна зараз гарно працює, наробляє собі політичний капітал, рейтинг. У що вона його виллє?

Нетовкіна стає цікавим персонажем, який би будь-яка політсила хотіла б собі отримати. Адже вона має гарний вигляд, працює, вкладає ресурси, піариться красиво, тому прикрасила б список і додала б відсотків будь-які партії.

Можливо, сама щось створить, проте має бути не одна, а повинна мати за спиною сильну команду.

Про можливе створення Радуцьким власної партії

– Зараз уже пізно створювати партію саме під вибори. Я думаю, що той самий Радуцький це розуміє. Якщо він іде на мери, то тут навпаки краще взагалі від партій відхреститися, йти самостійно і заручатися підтримкою різних політсил. Це було б розумніше з його боку.

Адже навіть із тим Одаричем ситуація. Так, він партійний, але це скоріше мінусує його відсотки, тому що не розуміють люди, як представник однієї партії, потім ставши мером, буде співпрацювати з іншими партіями. Той же Дуда в Польщі на другий день після виборів вийшов зі своєї партії, показавши тим самим, що відкритий для співпраці з іншими партіями, оскільки працює заради країни.

Одарич цього не робить. Він тримається за "Вільних демократів", бо це те, на що він опирається. Але тим самим він показує, що інші партії для нього неважливі. Якщо Радуцький віллється в якусь партію, то це йому в мінус зіграє, а якщо ще й свою якусь створить, то взагалі буде без шансів.

Про "строкату" нову міськраду

– Ми знову матимемо дуже строкату міську раду, тому що не буде такого, що одна політична сила взяла більшість чи навіть дві сили. Знову розтягнуть цей "пиріг" собі по 10-15 %. А, враховуючи, що за новим законом про вибори, який, найімовірніше, буде ухвалено, зменшується кількість депутатів до 35-40 осіб, і враховуючи, що будуть відкриті списки, то в нас фракції складатимуться з 3-5 людей. І як із цим усім працювати наступному міському голові? Це буде щось схоже на те, що є зараз у міськраді, коли кожен тягне у свій бік.

Про перевагу відкритих списків

– Загалом для громадян відкриті партійні списки стануть плюсом. Мажоритарна система в Україні вилилася в систему абсолютного підкупу: є твій округ, узяв гроші, гречку, пішов по квартирах і ти депутат. Пропорційна система – сіли в партійному офісі, накидали список, головне першого лідера, а далі вже став будь-кого.

При відкритих списках усе це не пройде. Бо люди вже визначаються, яку вони партію підтримують, а також пов'язують її з конкретним кандидатом. При цьому певні рейтингові і з гарним іміджем люди будуть витягувати на собі всю партію. Звичайно, в цьому буде важко спочатку всім розібратися, але загалом це позитивний процес.

Про нову політичну силу АТОвців і волонтерів

– Зараз готується така партійна структура, яка називається чи то "Відродження", чи то "Укроп". Цей проект має об'єднати в собі реальних бійців АТО -незаплямованих, і реальних волонтерів. Можливо, це буде за підтримки Коломойського і "1+1". Якщо вони дійсно зможуть набрати туди гарних людей і на місцевому рівні когось знайти, то цей проект може вистрелити.

Читайте також: Іляшенко вирішив зібрати команду і напоровся на критику

Тому що дуже багато людей незадоволених владою: Порошенком, Яценюком, Одаричем на місцевому рівні, проте вони в жодному разі не голосуватимуть за "Опоблок" чи комуністів. Тому їм потрібна нормальна проєвропейська альтернатива. Існує велика втома від старих облич.

Про міф "Правого сектора"

– "Правий сектор" – це фактично з нічого створений міф, який той же "ПС" намагається підтримувати. Його в Черкасах практично не існує. Є кілька людей. Найкращий для них варіант - об'єднатися зі "Свободою", щоб просто не розпорошити голоси. На минулих виборах розпорошили, взявши приблизно по 3 % кожна з партій. А якби об'єдналися, то взяли б 10 %.

Про небажання Ткаченка грати в політичні ігри

– Дуже часто губернатори по Україні люблять грати в місцеві політичні ігри, втручатися в місцеву політику, проводити своїх людей, аби потім було і  контролювати зручніше, і спілкуватися тощо. Проте за рік губернаторства я не побачив, що Ткаченку такі речі цікаві. Йому навіть обласна рада нецікава, хто туди пройшов.

Експерт хвалить Юрія Ткаченка за те, що той не грає в політичні ігри. Фото: Facebook/Юрій Ткаченко

Експерт хвалить Юрія Ткаченка за те, що той не грає в політичні ігри. Фото: Facebook/Юрій Ткаченко


Я не бачив його бажання грати в цих розборках і тусовках. Вимушено, йому там із Києва кажуть, що ти повинен із тими об’єднуватися, з тими говорити, а тих запрошувати - він робить. Але, щоб самостійно проводити якусь ініціативу і влазити в ці черкаські розборки - не бачу за ним такої цікавості. Якщо він і піде на якісь вибори, то це будуть обласного рівня, а не міські.

Про можливе повернення в політику Черевка

– Йому було сумно у своїх Водяниках, поки був Тулуб на посаді. Тепер він повернувся, з боєм, але все ж таки зміг стати ректором ЧНУ. Думаю, що поки що йому буде цього достатньо. Він при справі, на всіх заходах, а знову кидатися в політику - не думаю.

Про міжусобиці мера і секретаря

– Головна проблема черкаських політиків – неготовність домовлятися. Вони готові в кафе кулуарно щось там повирішувати, але не готові сісти відкрито і відкинути певні речі, аби разом ухвалити бюджет розвитку для міста. Вони вже наскільки загрузли в особистих образах, амбіціях, несприйнятті один одного, що не бачу я можливості, щоб вониміж собою об'єдналися.

Про специфіку виборів мера у два тури

– Усе залежить від нового закону про вибори. Всі говорять, що це будуть вибори у два тури в обласних центрах і великих містах від 90 тисяч жителів. Це дуже негативно для Одарича, тому що всі попередні вибори він вигравав за один тур, зокрема за рахунок того, що в нього є 30 % своїх жорстких виборців, які його постійно підтримують (на останніх виборах Одарича підтримали 50 тис. виборців – vikka.ua). А всі інші розпорошуються між рештою кількома кандидатами.

У цьому випадку він однозначно з нинішнім рейтингом виходить у другий тур, а далі вже все залежить від того, хто посяде друге місце. Тобто на цих виборах на першому етапі йтиме боротьба за 2-ге місце. При умові, що це буде більш-менш прийнятна особистість для міста, другий тур, враховуючий антирейтинг Одарича серед містян, важко йому буде виграти.

От якщо такий собі "Дуда" з'явиться в другому турі виборів мера в Черкасах, то Одаричу нічого не світить. Проте, якщо до другого туру пройде хтось із трійки Бондаренко-Радуцький-Булатецький, то, звісно, Одарич все-таки переможе.

Одарич грає на одному й тому ж полі вже 10 років. Якби на цьому полі з'явилася ще одна так людина: молода, прозахідна, в окулярах, то вона б забрала в нього перемогу. Я взагалі не бачу зараз такої людини, яка однозначно всім вимогам відповідала би меру такого міста. І людей, які хоча б близько наближалися до цього.

Про прихованих конкурентів Одарича на виборах мера

– Хіба що Нетовкіна могла б вийти в другий тур із Одаричем, а там уже невідомо, що може бути. Це було б цікаво з політологічної точки зору на такий розклад. Я не впевнений, що в мери піде Бондаренко. Можливо, піде Добровольський, аби потягнути партію, Булатецький теж навряд чи піде.

Про Більду говорять, що він готується до виборів мера. Враховуючи, що в нього є домовленість із "Блоком Порошенка", важко, але зможе домовитися, наприклад, із "Самопоміччю", то відразу стає дуже рейтинговим кандидатом. Тим більше, з ним працює команда, яка зробила Петренка народним депутатом.

Про можливі фальсифікації і явку на виборах

– Усі зараз очікують нового закону. Все одно літо - мертвий сезон, і лише з серпня почнеться активна виборча кампанія. Тут ще треба враховувати, що на місцеві вибори люди загалом слабенько йдуть, бо немає підживлення загальнонаціональних телеканалів, немає розкрутки серйозної.

Ще в нас люди досі не розуміють, що місцеві депутати важливіші для них, ніж народні депутати. Тому явка буде дуже маленька. 50 % дай Боже, щоб була. І це теж треба враховувати – працювати виключно з активною частиною населення, тобто пенсіонерами і частиною працюючого населення та молоді.

Рівень фальсифікацій залежить теж від нового закону. Залишиться старий закон - буде їх багато, при відкритих списках - серйозного підкупу виборців не буде. Адмінресурсу теж не повинно бути.

Анатолій Бабак, передрук з сайту vikka.ua

реклама

Коментарі  

 
+2 #11 roll 20.06.2015 11:26
Непоганий аналіз.Про ПВД то таки так.Одарич ніколи не матиме більшості.Скоріше всього його знову оберуть,але він матиме ще меншу підтримку серед депутатів із-за його неймовірного таланту кидати під танк всіх без виключення союзників та оголошувати всіх ворогами.Треба бути самовбивцею в Черкасах,щоби ставити на Одарича і це знає чи не все місто.Однак,вата його любить.
Тож нас чекає ще кілька років безпробудного болота.
:D :lol:
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
+16 #10 Та ти шо 08.06.2015 13:43
Цитую незнайка:
РЕформ нет а аналитиков -пруд пруди Поживем-увидим КСНы фмнансирует Одармч


Шо зі свого кармана фінансує? В КСНах повним ходом йде обработка пенсіонерів, а вони найактивніші віборці, про гарного та заботлівого Одарича, на вибори по участкам готуються знову свої люди щоб потім зробити правильні результати і дайош Одарича на четвертий термін.
Люди, включайте мозги.
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
-11 #9 татарин 08.06.2015 08:27
За оппозицию!!!
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
+11 #8 Сеня Рудик 07.06.2015 22:04
Дійсно, тяжко зробити вибір, коли партій нема зовсім.
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
+9 #7 незнайка 07.06.2015 19:21
РЕформ нет а аналитиков -пруд пруди Поживем-увидим КСНы фмнансирует Одармч
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
+17 #6 Казбет 07.06.2015 18:08
Афігєть: взагалі нема за кого голосувать! :eek:
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
+23 #5 федор принципиальный 07.06.2015 16:47
Коля Мирза,как мандавошка прыгает из одной партии в другую,пальцев на руке уже не хватает,где он только не побывал.
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
+3 #4 cмc 07.06.2015 16:30
Постійні свята і вибори-це ми вміємо
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
+9 #3 Злий 07.06.2015 15:34
ВІДРОДЖЕННЯ РИГИ!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
-11 #2 Злий 07.06.2015 15:33
ніколи не голосував за ПВД,тільки за Одарича.Наступні вибори визначився ще до компанії,мені реклама не потрібна,голосу ю за Одарича та ПВД.Мені набридли цтрки в міськраді.ОпоБлок злочинці,посібн ики окупанта,Нєтовк іна рига,Радуцький судимий клоун,Батьківщи на тушкована,РПЛ блазні,Удар БПП безмозглі пішаки,Свобода може бути.Хотів би щоб більшість була в ПВД(мені подобається їх стратегія до Черкас і відношення до розподілу бюджетних коштів)ну і Свобода хай буде,для ідеї.Попадання риг в міськраду буде ганьбою черкащан,зрадою загиблих героїв і запрошенням руськомиру в Черкаси.І коли ПР нині ОпоБлок за тітушню відповість?Пустовар!?
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 

Додати коментар

Звертаємо Вашу увагу, що "Прочерк" - це майданчик коректних дискусій!

Цікаві новини звідусіль

реклама Делікат

bigmir)net TOP 100