реклама

реклама

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики і комунальних послуг (НКРЕКП) вирішила відмовитися від регулювання тарифів на теплопостачання і передала ці повноваження органам місцевого самоврядування. Відтепер в очах українців винними в підвищенні тарифів будуть керівники міст.

211933518_4198776230198591_870261416602903312_n

На виконання ініціатив Уряду та «підтримуючи відповідні позиції Мінрегіону, місцевих органів влади, асоціацій та громадських організацій щодо децентралізації влади», НКРЕКП на відкритому засіданні 7 липня ухвалила постанову «Про затвердження Змін до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності у сфері теплопостачання». Як повідомляє пресслужба НКРЕКП, на місцевий рівень передано державне регулювання 28 суб’єктів господарювання, що провадять діяльність з виробництва, транспортування та постачання теплової енергії. Таким чином, встановлювати тарифи і затверджувати плани розвитку для таких ліцензіатів будуть місцеві органи влади.

– При цьому НКРЕКП здійснюватиме методичну роботу та методологічну допомогу з питань державного регулювання підприємств теплопостачання, регулювання яких відбуватиметься на місцевому рівні та продовжуватиме нормативно-правове забезпечення їх діяльності, – зазначив голова Національної комісії Валерій Тарасюк.

На місцях новим повноваженням не радіють.

– НКРЕКП вже давно планувала таке рішення, – сказав у коментарі нашому виданню міський голова Черкас Анатолій Бондаренко. – Вони підняли ціну на газ до ринкової ціни (більше ніж удвічі), і утримати тарифи на тепло на попередньому рівні вже буде не можна. Думаю, регулятор просто обходить гострі кути. Як вийти з цієї ситуації, я наразі не знаю. Буде надзвичайно складно.

У теплопостачальних підприємствах, м’яко кажучи, здивовані тим, що відбувається.

Нагадаємо, в холодну зиму 2020-2021 років на хвилі обурення українців зростанням комунальних послуг Кабінет Міністрів Україні оголосив про підписання «Меморандуму про непідвищення тарифів на опалення і гарячу воду» на поточний опалювальний сезон. Документ було укладено від імені Кабміну, НКРЕКП і органів місцевого самоврядування. Від останніх меморандум підписав голова Асоціації міст України, столичний мер Віталій Кличко. При цьому для теплопостачальних підприємств передбачалася розстрочка плати за природний газ та компенсація різниці між ринковою ціною природного газу та ціною, врахованою в тарифах за тепло. В уряді гарантували, що питання компенсації не буде перекладатися на органи місцевого самоврядування.

Держава обіцяла повернути кошти, а потім узяла й усіх кинула, – каже директор міського комунального підприємства «Черкаситеплокомуненерго» Павло Карась. – Проблему передали на місця, де ніхто не знає, як її розв’язувати. Національна комісія продемонструвала свою повну безпорадність у цьому питанні. Моя особиста думка: рішення необдумане, неправильне, воно ставить під загрозу всю систему теплопостачання України.

Як зазначив Павло Миколайович, по його підприємству різниця в тарифах за півроку накопичилася до рівня 160 млн грн.

– Де їх взяти? Де взяти гроші, щоб далі купляти газ? Можливо, встановити такий тариф, як у Чернівцях, де він збільшився на 78 відсотків? І от для того, щоб не розв’язувати це питання, НКРЕКП передала його на місця, от і все! – обурюється Павло Карась.

Павло Миколайович характеризує ситуацію, яка склалася, як «повну безпорадність державної влади в Україні».

Якщо у теплопостачальних підприємств не буде коштів для закупівлі палива, то, відповідно, не буде й тепла в оселях. Тому на місцях усе-таки сподіваються на адекватні відповіді центральної влади на наявні виклики. Зі свого боку, тепловики обіцяють своєчасно подати для затвердження в міську раду розрахунки щодо нових тарифів. А далі приймати рішення – міській владі.

– Перекласти відповідальність з Києва на місцевих князьків – схоже, що саме так вирішили в НКРЕКП, – вважає черкаський громадський діяч і журналіст Сергій Кузляєв. – Тому, напевно, і було прийняте рішення, що тарифи затверджуватимуть на місцях: мери, його заступники та члени виконкому. І нестимуть відповідальність. Як політичну, так і іміджеву... Підняв тарифи – «негідник». Не підняв – загнав підприємство в збитки, покривай збитки з міського бюджету. Тобто, теж «негідник». Популістичний м’яч перейшов на половину поля місцевої влади.

Фото з фейсбуку Сергія Кузляєва

реклама

Інші матеріали по темі:

Коментарі  

 
+1 #25 Ни стыда ни совести 16.07.2021 21:56
Нужно просто сдохнуть. Мертвые платежей не имут. Европа и НАТО плохому не научат.
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
+9 #24 Тарасу 14.07.2021 13:24
Карась: Зайві гроші ні з кого не візьмемо
14 січня 2020, 08:54 Пряма мова
«Черкаситеплоко муненерго» є ліцензіатом країни, а не місцевих органів самоврядування. Тому ціни на тепло для підприємства встановлює не міська рада, а загальнодержавн ий орган НКРЕКП

Черкаси в «червоному списку» уряду
20 січня 2020, 13:08 Новини Черкас та області
У 124 містах України КРІМ !!!! ЧЕРКАС !!!!!!!!!!!!!!! !!!!!! здійснили перерахунок 131 підприємство теплокомуненерг о. Платіжки на тепло та гарячу воду для громадян знижено до 30%. Про це у своєму телеграм-каналі повідомив прем’єр-міністр України Гончарук.
За його словами, до урядової ініціативи долучились вже 19 обласних центрів: Вінниця, Луцьк, Дніпро, Маріуполь, Житомир, Запоріжжя, Біла Церква, Кропивницький, Сєвєродонецьк, Львов, Одеса, Рівне, Тернопіль, Харків, Херсон, Хмельницький, Чернігів, Івано-Франківськ, Київ.
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
+10 #23 Путнік 13.07.2021 20:44
Цитую Тарас:
Цитую Любов Майборода:
В Європі населення платить за комунальні послуги ринкову ціну, у сімейному бюджеті 30-40% від доходів. Малозабезпечені громадяни отримують державну підтримку на зразок наших субсидій. Компенсувати різницю між тарифом та риночною ціною за рахунок бюджетів, в тому числі і міського, як на мене, - злочин перед громадою. Тоді бідні платять двічі за багатих.

Повністю погоджуюсь: бюджет має підтримувати малозабезпечени х, а не тих, у кого будинки по 500метрів

Дайте перелік прізвищ, хто живе в 500 метрах. Немає? Так і не треба брехати.
Мені не треба розповідати казки про 500 метрів, казки про те, хтось за когось платить і тим більше казки, що бюджет щось комусь платить, може бути таким як ви і платить.
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
+14 #22 Виборець 13.07.2021 20:33
Цитую Тарас:
Цитую Любов Майборода:
В Європі населення платить за комунальні послуги ринкову ціну, у сімейному бюджеті 30-40% від доходів. Малозабезпечені громадяни отримують державну підтримку на зразок наших субсидій. Компенсувати різницю між тарифом та риночною ціною за рахунок бюджетів, в тому числі і міського, як на мене, - злочин перед громадою. Тоді бідні платять двічі за багатих.

Повністю погоджуюсь: бюджет має підтримувати малозабезпечени х, а не тих, у кого будинки по 500метрів

Вибач, що не можу плюнути в твою пику. Пояснюю. Бюджет не повинен оплачувати комунальні послуги за когось. Бюджет ніколи не оплачував так звані субсидії, їх оплачували ті, хто не має субсидій. Подорожчання комунальних послуг - це прибуток не держави, не додаткові надходження в бюджет. Це прибуток бариг. Так, що ви так дбаєте про прибутки бариг? Ви в частці з баригами?
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
-11 #21 Тарас 13.07.2021 17:15
Цитую Любов Майборода:
В Європі населення платить за комунальні послуги ринкову ціну, у сімейному бюджеті 30-40% від доходів. Малозабезпечені громадяни отримують державну підтримку на зразок наших субсидій. Компенсувати різницю між тарифом та риночною ціною за рахунок бюджетів, в тому числі і міського, як на мене, - злочин перед громадою. Тоді бідні платять двічі за багатих.

Повністю погоджуюсь: бюджет має підтримувати малозабезпечени х, а не тих, у кого будинки по 500метрів
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
+17 #20 Робік 13.07.2021 13:34
Цитую Виборець:
Цитую Любов Майборода:
В Європі населення платить за комунальні послуги ринкову ціну, у сімейному бюджеті 30-40% від доходів. Малозабезпечені громадяни отримують державну підтримку на зразок наших субсидій. Компенсувати різницю між тарифом та риночною ціною за рахунок бюджетів, в тому числі і міського, як на мене, - злочин перед громадою. Тоді бідні платять двічі за багатих.

І кого вибираємо в депутати або в депутата? Таких ??? Взагалі втратили совість, хоча її, напевно, ніколи не було.

Не спорьте, пані знає.
«Вітаємо Марію (з 3 липня – Тренкіна) та Юрія з весіллям! Друзям та гостям організовано чудове свято в «Riverwood» біля села Мошни. Років 10 тому такі комплекси бачили у Німеччині. Тепер – біля Черкас», – написала Любов Майборода у соціальній мережі.
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
+21 #19 Путнік 13.07.2021 12:23
Цитую Любов Майборода:
В Європі населення платить за комунальні послуги ринкову ціну, у сімейному бюджеті 30-40% від доходів. Малозабезпечені громадяни отримують державну підтримку на зразок наших субсидій. Компенсувати різницю між тарифом та риночною ціною за рахунок бюджетів, в тому числі і міського, як на мене, - злочин перед громадою. Тоді бідні платять двічі за багатих.

При злочинному режимі люди жили набагато краще, на пенсію можна було ще якось жити, комунальні послуги були в 10- 15 разів нижче. Тепер ви постійно киває на європу, може досить? Ви так покращили життя в Україні, що своїх дітей влаштували за бугром. Ви тільки і думаєте про те, який новий зашморг накинути на шию людей. Напевно ви і людей за людей не вважаєте.
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
+27 #18 юра 13.07.2021 11:04
Цитую Любов Майборода:
В Європі населення платить за комунальні послуги ринкову ціну, у сімейному бюджеті 30-40% від доходів. Малозабезпечені громадяни отримують державну підтримку на зразок наших субсидій. Компенсувати різницю між тарифом та риночною ціною за рахунок бюджетів, в тому числі і міського, як на мене, - злочин перед громадою. Тоді бідні платять двічі за багатих.

Ви чомусь згадуєте про ринкову ціну товарів і тарифів, але при цьому забуваєте про ринкову ціну оплати праці і розмір пенсій. Ціни у нас уже давно вищі за європейські, а зарплати не відповідають. Платіть гідну з/п і люди будуть самі платити за все.
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
+27 #17 Виборець 13.07.2021 10:52
Цитую Любов Майборода:
В Європі населення платить за комунальні послуги ринкову ціну, у сімейному бюджеті 30-40% від доходів. Малозабезпечені громадяни отримують державну підтримку на зразок наших субсидій. Компенсувати різницю між тарифом та риночною ціною за рахунок бюджетів, в тому числі і міського, як на мене, - злочин перед громадою. Тоді бідні платять двічі за багатих.

І кого вибираємо в депутати або в депутата? Таких ??? Взагалі втратили совість, хоча її, напевно, ніколи не було.
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
+31 #16 Ремарка 13.07.2021 10:30
Цитую Любов Майборода:
В Європі населення платить за комунальні послуги ринкову ціну, у сімейному бюджеті 30-40% від доходів. Малозабезпечені громадяни отримують державну підтримку на зразок наших субсидій. Компенсувати різницю між тарифом та риночною ціною за рахунок бюджетів, в тому числі і міського, як на мене, - злочин перед громадою. Тоді бідні платять двічі за багатих.

Нахабна брехня - почитайте платіжку на електроенергію - там статистика по європейським країнам, в польщі електроенергія дешевша. І платять в польщі за комунальні послуги значно менше, ніж в Україні (навіть не від доходу, а в перерахунку в гривні). Ваше нахабство і безкарність прямо пре.
Не йдіть від відповідальност і - вічна депутатша, що сидить на шиї платників податків - ви ніколи не відкрили свого рота проти підвищення тарифів. Це ви і подібні вам несете повну відповідальніст ь за високі тарифи.
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 

Додати коментар

Звертаємо Вашу увагу, що "Прочерк" - це майданчик коректних дискусій!

Цікаві новини звідусіль

bigmir)net TOP 100