332888228_756047839076867_6347132549521296067_n З давніх-давен було прийнято поважати старих людей, тому що вони власне дожили до старості. Тоді не було клінік, обстежень, медикаментів . Була сувора реальність, коли елементарно людині не могли вилікувати чи вирвати зуб. В результаті до старості доживало набагато менше людей, а ті хто доживали - явно були далеко не простими і щось знали.

Крім того, ще за часів середньовіччя дитина вважалася неповноцінною людиною, оскільки приносила менше практичної користі і ккд.

В результаті, звикаючи до такого ставлення, утворився колективний договір, в якому діти сприймалися як дещо повністю тупе і таке, що не заслуговує на власну позицію, а загальна теза «Поживи з моє» стала сталою і безапелятивною.

Щоправда, це не стосувалося класових розшарувань. Повага до віку зберігалася лише всередині певного класу. «Елітарні» дітки запросто могли ображати старших людей з «челяді», і їм за це нічого не було.

Ці та інші наративи сформували правила та норми поведінки, які сьогодні виражаються в тому, що повага має бути апріорі до тих, хто старше, хто вище в соціальній ланці, хто має більше грошей тощо…

Все це безапелятивні наративи, які мають свою причину, про яку я скажу пізніше, але найкращий приклад абсурдності безапелятивних наративів – це судді. Не важливо, чи це продажний суддя, чи він взагалі хоч раз судив правильно - суспільство сказало, що звертатися потрібно лише «ваша честь» і вставати, а якщо не згоден - отримай адмінправопорушення.

Ще один чудовий приклад - це рф. Рівень пенсіонерів в усіх гілках влади рф просто зашкалює. Це (не)люди, яким давно пора було б відпочивати, але не реалізовані в молодості амбіції беруть своє. Наслідок - ностальгування за совком і бажання будь-якими методами нав‘язати свою позицію майбутнім поколінням.

Між тим, повага, наприклад, до прибиральниць у суспільстві не є обов‘язковою.

Причина дуже проста - страх. Намагаючись здаватись людьми, тваринні інстинкти беруть своє.

Діти мають поважати дорослих, тому що дорослі можуть їх покарати, солдат має поважати Генерала, тому що Генерал може покарати солдата. Всі мають поважати суддів, тому що судді – це такі люди, які можуть покарати взагалі абсолютно всіх.

І зовсім неважливо, чи дорослі – не наркомани, Ганерал в свій час не розікрав в/ч, а суддя не відмазав ґвалтівника. Стереотипи - наше все.

Не йдеться про повагу як наслідок. Лише про повагу як причину, і ця причина елементарна - страх.

Крім того, давайте погодимось, що більшість людей - безхребетні, не мають власної точки зору, не здатні на вчинки і лише хавають кістки, які їм кидають зі столу. Ясно, що більшість зараз скаже: «Я не така/не такий», але, наприклад, в Україні результати голосувань на кожних виборах кажуть, що такі)))

Та все ж кожен з цієї більшості хоче поваги, хоче бути тим, кого бояться, а не навпаки. Для цього потрібно в першу чергу або прийняти загальні норми, або створити свої (та для цього потрібні мізки і яйця).

І все це підкріплюється обов‘язковістю виховання саме в такому контексті. Тобто травмування, а інакше я це назвати не можу, відбувається з самого малечку.

Чи можливо це змінити? Так, для цього потрібно стати лідером суспільної думки і не нав‘язати думку про щось, а нав‘язати думку про необхідність критичного мислення, тобто боротися не з наслідками, а причиною.

Що ж до віку, статусу і всіх інших аспектів, я абсолютно не стверджую, що поваги не має бути. Має в першу чергу за хороші вчинки або принаймні за відсутність поганих. А місцем бабусям потрібно поступатися не тому, що вони старі, а тому, що їм важко, і співчуття - це якість, якої ми набули в процесі еволюції і маємо її розвивати, а не душити в собі.

Знаєте, як називаються люди, позбуті емпатії? Психопати. І сьогодні саме психопати, хитрі і безпринципні, правлять світом. В наших силах це змінити, та починати потрібно з емпатії і критичного мислення , а не сталих наративів, які не мають сенсу.

Дмитро Кухарчук, командир 2-го штурмового батальйону 3 ОШБр

*допис з фейсбуку

реклама

Коментарі  

 
+2 #17 Roman Teslenko 04.04.2023 03:03
Діма, ти сам написав цю статтю чи хтось допоміг? Якщо сам, то моя повага. Не очікував, що ти такий розумний.
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
-2 #16 СОЛДАТ 28.03.2023 19:29
Цитую Яків Миколайович:
Цитую СОЛДАТ:
він зараз воює пліч-о-пліч з твоіми родичами- етнічними росіянами( як ти іх називаєш).Але морду приіде в Черкаси бити тобі. :lol:

Я розумію, що емпатія в вашому з Кухарчуком розумінні, саме й полягає в битті морди кожному, хто з вами в чомусь незгоден.
Якщо врахувати, що емпатія, в загальнолюдсько му розумінні полягає в здатності відчувати чужі почуття як власні - то, виходить, ви з Кухарчуком - якісь мазохісти?

Ти,Яша, пропонуєш мені "понять і прастіть" так званий "русскій народ" , який дозволив себе обдурити пропаганді і вбивати украінців? Не знаю чи Кухарчук мазохіст, але я з великим задоволенням дав би тобі по фізіономіі.Ще питання є? :lol:
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
+4 #15 Яків Миколайович 28.03.2023 15:38
Цитую СОЛДАТ:
він зараз воює пліч-о-пліч з твоіми родичами- етнічними росіянами( як ти іх називаєш).Але морду приіде в Черкаси бити тобі. :lol:

Я розумію, що емпатія в вашому з Кухарчуком розумінні, саме й полягає в битті морди кожному, хто з вами в чомусь незгоден.
Якщо врахувати, що емпатія, в загальнолюдсько му розумінні полягає в здатності відчувати чужі почуття як власні - то, виходить, ви з Кухарчуком - якісь мазохісти?
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
-9 #14 СОЛДАТ 28.03.2023 13:45
Цитую Яків Миколайович:
Мажорний бевзь вважає негідним поваги вчителя, бо в того низька посада і мало грошей. І тому викаблується - батьки прикриють.
Урока з підворіття вважає негідними поваги всіх, хто не здатен натовкти йому пику. І тому впевнений у чіоєму при=аві зби ткуватися з них та грабувати.
Ні до чого нездатна нікчема знайшла єдине, чим може пишатися - своїм національним походженням. І вважає негідними поваги всіх "інородців".
Саме для захисту гідності ВСІХ членів суспільства і вироблені норми суспіььної поведінки, сформовані у писаних і неписаних законах.
це не означає, що покидьок не заслуговує зневаги, чи й ляпаса. Але вирішувати питання обгрунтованості такої реакції буде суспільство. І відповідно на це реагуватиме.
Емпатія поляга....

Прикинь,Яша, він зараз воює пліч-о-пліч з твоіми родичами- етнічними росіянами( як ти іх називаєш).Але морду приіде в Черкаси бити тобі.Прикинь який парадокс.І навіть емпатія не допоможе. :lol:
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
+6 #13 Яків Миколайович 28.03.2023 12:33
Мажорний бевзь вважає негідним поваги вчителя, бо в того низька посада і мало грошей. І тому викаблується - батьки прикриють.
Урока з підворіття вважає негідними поваги всіх, хто не здатен натовкти йому пику. І тому впевнений у чіоєму при=аві зби ткуватися з них та грабувати.
Ні до чого нездатна нікчема знайшла єдине, чим може пишатися - своїм національним походженням. І вважає негідними поваги всіх "інородців".
Саме для захисту гідності ВСІХ членів суспільства і вироблені норми суспіььної поведінки, сформовані у писаних і неписаних законах.
це не означає, що покидьок не заслуговує зневаги, чи й ляпаса. Але вирішувати питання обгрунтованості такої реакції буде суспільство. І відповідно на це реагуватиме.
Емпатія полягає в тому, що особистісна позиція враховує і суспільну.
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
+3 #12 Лейба 28.03.2023 12:18
А це не той самий чоловік, шо сперва тут гнув матюки направо і налєво, як хорошо грамотний спєціаліст, потом розводив цирли-муцирли про сплошний наратів, а тепер вдруг рєзко узявся учити нас жить. Нє, ну я вас умоляю, шото тут не так!
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
-1 #11 Кому як. 28.03.2023 09:57
Цитую СОЛДАТ:
Геніално!!! :eek:

Старайся, служи, кланяйся низенько і пан хазяїн тебе оцінять і кинуть кісточку. Або отримаєш копняка :lol:
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
+2 #10 юра 27.03.2023 11:58
Мізки і яйця є у багатьох, але ними ще потрібно навчитись користуватись. Нехай тебе люди оцінюють. А лідером суспільних думок стати лише через те що у тебе їх багато і всі звалені в кучу не вийде. Якось так. :D :D :D
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
+6 #9 Статут 27.03.2023 10:20
При фотографуванні палець тримати на запобіжнику не обов'язково. Навіть Дімону.
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 
 
+5 #8 Гриша 26.03.2023 20:44
В боротьбі за майбутню посаду чоловік проявляє себе в межах власного IQ. Час покаже, що це буде - крісло чи стілець, чи може табуретка, чи нічого не буде... Але активність висока, навіть занадто, претензії теж нічогенькі, так що побачимо :lol:
Цитувати | Поскаржитись на коментар
 

Додати коментар

Звертаємо Вашу увагу, що "Прочерк" - це майданчик коректних дискусій!

Цікаві новини звідусіль

bigmir)net TOP 100